Lollipops 2009
Mai tineti minte acadelele din zahar? Cele pe care le facea bunica, atunci cand ne era pofta de ceva dulce? Hai
sa vedem ce presupune reteta de acadele facute acasa.
Pregateste tava de lucru, tapetand-o cu hartie
pentru copt.
Toarna 150 g zahar brun intr-o cratita, de preferabil una in care sa
poti sa vezi cum evolueaza culoarea zaharului pe masura ce se topeste. Ai grija
ca focul sa fie la cea mai mica flacara, pentru ca zaharul sa se topeasca
uniform. Dupa ce zaharul este caramelizat si are o culoare aurie, adauga putin
colorant alimentar. Picura caramel pe hartia de copt din tava, cu mare grija si
rabdare (asta e secretul pentru orice reteta). Imediat dupa ce ai picurat
zaharul in tava, asaza un bat de acadea si lasa-le sa se raceasca.
Dupa ce sunt racite complet, poti sa le imbraci intr-o bucata de celofan si sa le prinzi o fundita!
Poti sa le dai diverse forme, arome si culori.Dupa ce sunt racite complet, poti sa le imbraci intr-o bucata de celofan si sa le prinzi o fundita!
Candy Jars 2008
Cuvântului culoare este de provenienţă franceză- couleur si denumeste o substanţă
colorată.Teoria cromatică a împărţit culorile în mai multe categorii.
Culoarea
locală este proprie fiecărui obiect ce trebuie scos din banal pentru a deveni
parte integrantă a unei opere de artă. Ea este folosită fie în pictură, fie în
fotografiile artistice. Culoarea locală este cea pe care o observăm în
cotidianul nostru, la obiectele/cadrele/personajele din jurul nostru.
Candy Corn 2007
Eugene Delacroix (1798-1863), ca un pictor ce
încerca să se definească drept un opozant al tradiţiei academiste, afirma în
Jurnalul său: “pictorii adevăraţi sunt cei care nu folosesc culoarea locală,
decât în cazuri extreme ”. Pentru el, artiştii trebuie să cuprindă, să
surprindă cromatismul natural, dar să-l prezinte în maniera lor proprie.
Cherry-flavored Candies, 2008
Culoarea impresiei, prin intermediul căreia
cromatica este receptată modificat din cauza distanţelor dintre ochi şi
obiect, a efectelor atmosferice, în special din cauza luminii. În ultimul rând,
ea depinde de acuitatea vizuală a privitorului, respectiv a pictorului. Această
culoare a impresiilor a făcut obiectul artei plein-air-iştilor, a impresioniştilor
ce pictau compoziţii în mijlocul naturii.
Gummy Worms 2007
Culorile fundamentale, care nu sunt obţinute din nici un amestec pigmentar, cele definite de spectrul cromatic ca primare: roşu, galben şi albastru.
Culorile binare sunt obţinute din amestecul, în cantităţi egale, a două culori fundamentale. Astfel, din roşu amestecat cu galben rezultă portocaliu, din combinaţia roşului cu albastrul rezultă violetul, iar albastru amestecat cu galben va da culoarea verde.
Culorile calde şi reci sau termo-dinamice sunt tente care influenţează, prin observarea lor, gradul de confort psihic al unei persoane, respectiv pulsul acesteia, pe care cele calde (galben închis, roşu, portocaliu, până la brun) îl fac să crească uşor, pe cand cele reci (alb, galben deschis, verde, albastru, violet, până la negru) îl fac să coboare, pânăla relaxarea deplină.
Ribbon Candy 2009
De
asemenea, aceste culori, pe lângă efectul psihologic asupra privitorului
(căruia îi creează o stare de confort sau disconfort), sunt cele care produc
efectul spaţial, de apropiere-mărire (cele calde), respectiv de
distanţare-diminuare (cele reci). Prin folosirea culorilor calde sau reci în
planuri diferite ale picturii, lucrarea devine o suprafaţă perspectivală.
Gummy Bears 2008
Culorile complementare, care pe cercul cromatic trebuie să fie diametral opuse, sunt cele care sporesc contrastul unei lucrări. Culorile
complementare se găsesc în cupluri, cel mai des utilizate fiind cele ale
culorilor fundamentale şi anume: roşu-verde, galben-violet,
albastru-portocaliu.
Există trei perechi de culori complementare primare:
- roşu - verde,
- galben - violet,
- albastru - portocaliu
şi trei perechi de culori complementare secundare:
- roşu+violet – galben+verde,
- galben+portocaliu – albastru+violet,
- albastru+verde (albastru mangan) – roşu+portocaliu (roşu vermillon).
Există trei perechi de culori complementare primare:
- roşu - verde,
- galben - violet,
- albastru - portocaliu
şi trei perechi de culori complementare secundare:
- roşu+violet – galben+verde,
- galben+portocaliu – albastru+violet,
- albastru+verde (albastru mangan) – roşu+portocaliu (roşu vermillon).
Sursa : www.revista-atelierul.ro
Candy
Apples 2009
Lucrari de Margaret Morrison (Asistent de desen
și pictură la Dodd Lamar, Școala de Artă - Universitatea din Georgia.)
Sa aveti pofta de cultura!
Sa aveti pofta de cultura!
Comentarii
Trimiteți un comentariu