Fie painea cat de rea,

Photo by Vlad Dumitrescu

 
 

Ratacesc in cai straine,
De caminu-mi departat;
Petrec viata in suspine,
Painea ‘n lacrami mi-am udat.
Fie painea cat de rea,
Tot mai bine in tara mea!
 
Ah! in tara mea frumosa
Am lasat tata iubit,
Am lasat mama duioasa,
Ce de plansuri a albit.
Fie painea cat de rea,
Tot mai bine in tara mea!
 
Vezi o culme munteneasca
S’o casuta de desubt?
Este casa parinteasca,
Unde laptele am supt.
Fie painea cat de rea,
Tot mai bine in tara mea!
 
In dumbrava verde, deasa,
O fecioara vezi trecand?
Este-a inimei miresa,
Ce ma chiama suspinand.
Fie painea cat de rea,
Tot mai bine in tara mea!
 
La straini am stat la masa,
si cu ei m’am ospatat;
Dar gandind la mine-a casa,
Lacrami riuri am varsat.

Fie painea cat de rea,
Tot mai bine in tara mea!
 
Cine tara ‘si iubeste,
Nu da lumea pentru ea;
Oh! atunci inima-mi creste.
Cand gandesc a o vedea!
Fie painea cat de rea,
Tot mai bine in tara mea!
 
Fericiti cati sint aproape
De caminul parintesc!
D’oiu muri, voiu sa ma’ngroape
In pamantul romanesc.
Fie piatra cat de grea,
Tot mai bine in tara mea!
 
Cantecul strainatatii de George Creteanu
 
 
 
 
 
 

Sa aveti pofta de cultura!





Comentarii

  1. De Ziua UNIRII, românii au văzut, încă o dată, cât sunt de singuri!

    Costel Zăgan, RETORICA LUI DRACULA

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu