"In locul picturii de suflet, de
interior sau de sine, eu pictez numai aspectul, care acoperă sufletul, ca o
mânușa. Sufletul meu e perfect. Acest înveliș al sufletului meu poate fi
mâncat. De aceea furnicile apar împreună cu șuncă prăjită. Fiind cel mai
generos dintre pictori, eu mă ofer continuu ca produs alimentar si, prin
urmare, dau erei noastre cele mai delicioase delicatese".
Salvador Dali
Construcţie moale cu fasole fiartă – premoniţie a
Războiului Civil
Natura moarta eucharistica
Ouă prăjite pe farfurie fără farfurie
Pâine mediefranceză cudouă ouăpe farfurie, fără farfurie,călare, încercând să sodomizeun miezdepâineportugheză
Pâinea-portcălimară
“Ce poate fi mai uşor decât
să tai cu precizie două găuri uniforme într-o pâine şi să încrustezi în ele
două călimări? Ce poate fi mai degradant şi mai frumos decât să vezi pătându-se
treptat de stropi de cernealăPelikan? În această pâine-portcălimară, un mic
dreptunghi decupat în coajă serveşte de minune la fixarea tocurilor. Iar dacă
vrei să ai totdeauna miezul de pâine foarte proaspăt pentru a şterge peniţele,
nimic mai simplu decât să schimbi pâinea în fiecare dimineaţă.”
Pâine antropomorfă
“ Pâinea aceasta
avea să fie aristocratică, estetică, paranoică, sofisticată, iezuită,
fenomenală şi paralizantă. Coaja de pâine în picioare pe masa mea rezuma
experienţa spirituală a acestei perioade din viaţa mea. Aceasta este
originalitatea mea.”
Pâine catalană
“Pâine,
pâine, nimic decât pâine”.
Persistenţa memoriei
“Voiam sa mergem la cinema cu câțiva prieteni, însă in ultimul moment am
hotărât că rămân acasă. Gala a ieșit, iar eu mă gândeam să mă bag ȋn pat. După
cina mâncasem camembert şi imediat ce au plecat musafirii eu am mai rămas la
masa, gândindu-mă la problema filosofica acelui tip de brânză. M-am ridicat si
m-am dus in atelier si, ca de obicei, am aprins lumina pentru a mai arunca o
privire la tabloul la care lucram. […] Știam ca atmosfera pe care am reușit să
o redau ȋn acel tablou trebuia să fie fundalul unei idei, dar ȋncă nu știam
care. Voiam sa sting lumina, când, dintr-o data, am văzut soluția. Am văzut
doua ceasuri moi, unul dintre ele atârnând de creanga măslinului. […] Când s-a
întors Gala, după doua ore, tabloul, care va deveni unul din cele mai renumite,
era gata.”
Galbenus de soare
“ Detest spanacul, pentru că e inform, ca şi
libertatea.”
Comentarii
Trimiteți un comentariu