Un rol
important în crearea mitului lui Mos Craciun, l-a avut pastorul american Clement Clarke Moore,
autor al unui poem care îl prezenta pe Sfântul Nicolae ca și un personaj
simpatic, dolofan și zâmbitor, care împarte cadourile din sania sa trasă de
reni. Publicat pentru prima dată în ziarul Sentinel din New York
pe 23 septembrie
1823, creația a devenit în
anii următori foarte căutat, ajungând în mai multe cotidiane din Statele Unite,
dar fiind și tradus și publicat în întreaga lume. În 1860, cotidianul Harper's
Illustrated Weekly a publicat un desen al lui Moș Crăciun, îmbrăcat într-un
costum roșu ornat cu nasturi negri și cu o curea din piele. Timp de aproape 30
de ani, Thomas Nast,
desenator și caricaturist al ziarului, a ilustrat prin sute de desene toate
aspectele legendei și va da mitului principalele sale caracteristici vizuale.
Nast este și cel care a promovat în 1885 ideea că reședința lui Moș Crăciun se află la Polul Nord.
Acest lucru a fost preluat anul următor de scriitorul George P. Webster. În 1931, Moș Crăciun a primit
o nouă imagine printr-o campanie publicitară, desfășurată de Coca-Cola.
Desenatorul Haddon Sundblom i-a conturat o burtă durdulie,
un aer jovial, un costum roșu și o atitudine tolerantă. Compania folosește
aceeași imagine a lui Moș Crăciun în campaniile publicitare realizate cu ocazia
sărbătorilor de iarnă din acel moment până în prezent.
Sursa: www.ro.wikipedia.org
Sa
aveti pofta de cultura!
Comentarii
Trimiteți un comentariu