Retete de weekend - Orez





Orez japonez cu usturoi

 

Ingrediente 

2 cani de orez, 300 g sunca, 2 oua, 2 ardei iuti, o ceapa, un morcov, 2 linguri de sos de soia, 3 catei de usturoi, sare si piper daca e nevoie, ulei pentru prajit. 

Mod de preparare 

Orezul se pune la fiert in apa cu sare. (2 cani de orez si 4 de apa)

Morcovul se taie rondele, restul legumelor se toaca marunt, iar sunca cubulete si se pun intr-un wok la prajit pentru cateva minute pana se inmoaie.
Ouale se bat cu o furculita, apoi se adauga in wok, amestecand continuu. Se mai adauga 2 linguri de sos de soia.

La final se pune si orezul in wok si se amesteca energic. De preferat este ca orezul japonez cu usturoi sa fie racit.
 
 




Risotto cu leurda si mazare verde

 

Ingrediente 

40g unt
2 fire de ceapa verde
200g orez
1/2 cana vin alb
500ml supa de legume, calda
100g mazare verde
1 legatura de leurda
 


Mod de preparare
 

Intr-o oala cu fundul gros topeste untul si soteaza ceapa verde. Adauga orezul si lasa-l pana devine transparent, amesteca sa fie tot acoperit in unt. Sareaza dupa gust.

Adauga vinul in oala si adu-l la punctul de fierbere. Adauga supa de legume dar nu toata odata. Asigura-te ca orezul a absorbit cantitatea de supa pusa initial inainte de a mai adauga.

Inainte de a adauga ultima tura de supa de legume, adauga mazarea verde. Las-o sa se patrunda, apoi adauga o lingura de unt, sare daca mai trebuie si inca putin vin. Adauga si majoritatea leurdei, tocata. Amesteca bine, mai lasa 3 minute si opreste focul.

Se serveste, cu leurda ramasa deasupra.
 
 




Orezul cu suc de rosii si cascaval
 
Ingrediente 
2 pulpe de pui dezosate
1 ardei kapia
1 ardei verde
1 ceapa
1 morcov
1 cana de orez
100 g unt
150 g cascaval Sofia Delaco
1 cana suc de rosii
sare
piper
patrunjel
 
Mod de preparare 
Ceapa tocata o calim in untul topit, adaugam morcovul dat prin razatoare, ardeii tocati marunt, lasam sa se caleasca putin impreuna dupa care adaugam carnea taiata cubulete si o cana de apa. Lasam sa fiarba pana scade apa, amestecand din cand in cand. Cand a scazut apa adaugam orezul (fiert) si amestecam continuu cca 5 minute. La final adaugam patrunjelul si condimente dupa gust.
Orezul il spalam in apa rece dupa care il punem la fiert in apa cu sare, il scurgem de apa.
Compozitia o punem intr-o tava unsa (eu am tapetat-o cu hartie de copt) turnam sucul de rosii deasupra dupa care adaugam cascavalul ras si dam la cuptor ca 10 minute.
Se serveste cald, alaturi de o salata verde, cu ridichi si castraveti sau, pentru iubitorii de picanterii, ideali sunt si ardeii iuti murati.
 
 
 
 
Pilaf de primavara
 
Ingrediente 
- carne de pui (da, eu am avut de tara, nimic nu se compara la gust ca puiul de tara!)
- ceapa verde
- morcov
- loboda rosie (am constatat ca n-a fost nevoie de toata legatura, asa ca am pus doar o mana)
- orez
- spanac proaspat
- sare si 2 felii de lamiae
 
Mod de preparare 
Am pus puiul la fiert separat, pentru ca nu stiam cat dureaza sa se fiarba. Am vazut apoi ca a fost cocosel tanar (de-ala de cucurigeste mai, terminati cu prostiile ) si a fiert repede.

Intre timp am pus la fiert (cu zeama de la pui) ceapa, morcovul si orezul si le-am lasat la foc mic pana a inceput orezul sa se umfle.
Am adaugat spanacul si loboda tocate marunt.
Evident ca am tot adaugat zeama de la carnea de pui, ca altfel puteam sa-l arunc la gunoi. Am pus si carnea de pui, feliile de lamaie, am potrivit de sare si am mai lasat sa dea cateva clocote.
Dupa ce inchideti focul nu uitati sa scoateti feliile de lamaie ca sa nu se amarasca mancarea.
Serviti cu carnea de pui.
 
 
 
100 pounds of rice by Saeri Kiritani
 
 
Budinca cu legume si crusta de orez
 
Ingrediente 
orez fiert, cam un sfert de punga
1 lingura ulei de masline
3 oua
1 mana plina de branza - ce-aveti la indemana
ceapa
ardei
ciuperci
rosii
marar si patrunjel
sare si piper
Mod de preparare 
Aceasta reteta de budinca aduna intr-un preparat culinar delicios toate legumele pe care le aveti in frigider.
Fierbeti inainte orezul, dar nu foarte tare, pana incepe sa se deschida. Preincalzeste cuptorul la 200 grade celsius.
Mixeaza un ou pana cand devine pufos, adauga orezul fiert si intinde pasta formata intr-o tava de yena, sau tapetata cu hartie de copt si unsa cu putin ulei de masline. Presara deasupra bazei de orez putin din amestecul de branzeturi si da-o la cuptor, ca sa devina ferma.
Mixeaza celelalte doua oua ramase, adauga branza ramasa, si legumele tocate - poti adauga ce legume ti-au ramas in frigider. Adauga si verdeturile tocate marunt, si da quiche-ul la cuptor pentru 30 de minute, pana se aureste frumos deasupra.
Se serveste calduta, eventual cu parmezan.
 
 
Sa aveti pofta de cultura!
 


 

 

Comentarii