Anecdotă




"Aici, cu toate acestea, mă acaparează o amintire amară.
Mă aflam într-o zi foarte comod aşezat la masă alături de drăguţa
doamnă M...d, şi mă bucuram în sinea mea de o femeie atât de încântătoare,
când, întorcându-se dintr-o dată spre mine, îmi spuse „în sănătatea dvs.!".
Am început imediat o frază cu întorsături pline de graţie; dar n-am termi-nat-
o; căci cocheta a zis, îndreptându-se către vecinul său din stânga: „Să
ciocnim...!" Au ciocnit şi această trecere bruscă mi-a apărut ca o perfidie,
care mi-a făcut în suflet o rană pe care ani mulţi n-au reuşit să o vindece
încă."
 
Jean Anthelme Brillat-Savarin
(1755-1826)
 „Spune-mi ce mănânci, ca să-ţi spun cine eşti!" afirmă autorul Fiziologiei gustului, pentru care inventarea unui fel de mâncare aduce mai multă fericire omenirii decât descoperirea unei stele. Celebru pentru tratatul său de gastronomie, Savarin a făcut şcoală, postum, cu principiile sale şi are satisfacţia, de asemenea postumă, ca prăjitura care-i poartă numele să înfrunte, câştigătoare, modele şi timpul.
 
Marilyn Monroe. Bert Stern - The Last Sitting


Sa aveti pofta de cultura!
 
 
 
 




 

Comentarii